Řešitel: Přírodovědecká fakulta, katedra experimentální fyziky, Univerzita Palackého Olomouc
Vedoucí projektu: prof. RNDr. Danuše Nezvalová, CSc.
Partner: Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové
webové stránky projektu: http://esfmoduly.upol.cz/
Potřebnost projektu
Projekt vychází ze vzdělávacích potřeb studentů učitelství a studentů neučitelských oborů, kteří chtějí získat učitelskou způsobilost, společenských potřeb rekonstrukce počáteční přípravy, aby budoucí učitelé získali kompetence, které jim umožní reagovat na měnící se roli učitele a změnami v učitelském vzdělávání, které rovněž probíhají v ostatních zemích EU a zejména potřeb budoucích zaměstnavatelů - škol.
Vzdělávání učitelů je vzhledem k povaze učitelské profese bipolární. Poměr dvou složek, které lze označit jako složku předmětovou a profesní, je stálým problémem studia učitelství nejen u nás, ale i v edukačně vyspělých zemích. Na základě požadavků reálné praxe se zvyšuje důležitost komunikativní složky výuky, ve které je budoucí učitel zaměřen více na toho, koho učí, než na předmět, kterému učí. Proto počáteční příprava musí vybavit budoucího učitele přírodovědných předmětů nejen nezbytnými kompetencemi v aprobačních oborech, ale také základní strukturou profesních kompetencí, nezbytných pro úspěšný výkon učitelské profese.
Projekt přispěje k naplnění globálního cíle - zvýšení uplatnitelnosti absolventů učitelských studijních programů tím, že vzhledem k realizaci nového čtyřfázového modelu pedagogické praxe budou kompetence učitele přírodovědných předmětů odpovídat potřebám škol a absolvent bude vybaven kompetencemi, odpovídajícími zejména potřebám změněné role učitele jako facilitátora žákova učení a současného konstruktivistického pojetí výuky přírodovědných předmětů.
Cíle projektu
Klíčové aktivity
Předpokládané výstupy
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.